woensdag 11 juli 2012

handgemaakte knoopjes / handmade buttons tutorial


Hoi,hoi leuk dat je weer even bij mij komt kijken.Ik wil jullie allemaal bedanken voor de leuke reacties steeds,ik zit vaak in mezelf dan stiekem te genieten.Ik vindt het steeds ook zo leuk om bij jullie te kijken want poeh poeh wat wordt er véél moois gemaakt,ik zie zoveel creativiteit bij jullie en vindt dat schitterend.Voorheen vond ik het leuk als er een knutsel-/lifestylemagazine op de mat plofte maar nu komt er heerlijk vaak en veel iets op dit beeldscherm voorbij,héérlijk!!Dus ook daar dank je wel voor.Zo genoeg "gezeverd",hihi,ik wil iets verklappen.....ik heb ook wel eens geen inspiratie maar wel heel veel zin om te frutten.Weet je wat ik dan ga doen???Knoopjes en andere frutsels maken,soms van stof,soms van papier,soms van kraaltjes en soms van klei.Het eindresultaat stop ik in potjes/doosjes en gebruik ik om cadeau te doen/op mijn kaarten/scraps/als home-deco.Voorbeeld;
Deze knoopjes heb ik van Fimo gemaakt en vervolgens met de cricut een label gesneden en beplakt met papier .Gaatjes erin en knoopjes erop vastzetten,voilá een oudewetse knoopjeskaart.
Hieronder een paar stappen in beeld;
Fimo (parelmoer wit)lekker doorkneden,uitsteken met klein vormpje naar keuze,

stempel in de zachte klei drukken(kan ook eerst op je uitgerolde plak Fimo),hier tekststempel gebruikt,

het resultaat en dan zo lekker een bakplaat vol maken in allerlei vormpjes,

en zo ben ik toch heerlijk weer een regenachtig middagje aan het prutsen,hier nog even een paar bij elkaar,deze stop ik voorlopig in mijn glazen voorraadpotten beneden op het dressoir zodat ik er weer een gezellig sfeerhoekje mee kan maken...wordt vervolgd.....
lieve groetjes ,Miranda

*Fimo-klei  *uitsteekvormpjes  *stempel:Marianne Design-Eline's winterhuis 
*cardstock  *dessin papier:Graphic 45 -Little Darlings Collection
*cricut  *cricutcardridge: a childs year  * stazoninkt

39 opmerkingen:

  1. Zo zeg wat een mooie knopenkaartjes met knopen heb je gemaak.
    Groetjes Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Die zijn goed geslaagd!!! Super leuk die knopen!!!

    Groetjes Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat ontzettend leuk Miranda, wat een goed idee van jou om zelf knoopjes te maken, zo heb je inderdaad altijd een voorradje en leuk dat je ook laat zien hoe het werkt, wat zijn we toch met zijn allen weer creatief bezig, zo doe je van elkaar ook weer ideetjes op, heel erg leuk, groetjes, Jeannette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wat heb je dat leuk gedaan!! prachtige
    knoopjes..

    groetjes Ida

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat he je dit weer leuk gemaakt zeg! Het ziet er heel profi uit. :)

    groetjes, Wil

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oh Miranda, wat heb je dat slim bedacht én uitgevoerd.
    Wat een schatjes zijn het geworden.
    Ja gniffel jij maar lekker om de reacties, leuk om te lezen he.
    Ik betrap mezelf er vaak op, dat "ik snel nog even"kijk of ik reacties heb.
    Nou meissie, ga jij maar weer lekker aan de klei, ze zijn super goed gelukt en heel schattig op je kaartje.
    Liefs Chrissie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat ziet dit er super gaaf uit.
    Echt heel mooi en heel creatief

    Groetjes Jannie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. ze zijn prachtig geworden meis en wat staat dat leuk op de kaartjes, alsof je ze in de winkel hebt gekocht..knuf peet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat een leuk idee van je om ook nog een tekststempeltje te gebruiken, zo op een garenkaartje genaaid is het al een kadootje op zich!
    groetjes van Janet

    BeantwoordenVerwijderen
  10. helemaal te leuk Miranda! die zelf gemaakte kaartjes zijn ook enig:0)
    grtz Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hoi miranda
    wat een geweldig mooie knoopjes en zo gaaf op die kaartjes,die zou je moeten gaan verkopen:-)) dan ben ik de eerste die ze komt bestellen bij je:-))
    groetjes van corry

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Jeeee wat gaaf gedaan wat een super idee..........pffff laat ik nu een tijd geleden al m'n fimo hebben wegedaan , mss toch weer eens een pakje kopen !

    Groetjes Jeanet

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuk idee zeg om ze zelf te maken. Ze lijken wel gekocht in de winkel.
    Groetjes,
    Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Oh gewéldig Miranda! Wat ontzettend leuk om zo zelf je knoopjes te maken en ze dan ook nog eens op zo'n gaaf kaartje te bevestigen, heb je meteen een topcadeautje!! Groetjes, Ira

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk ideetje, die fimo begint me meer en meer te fascineren.
    grts
    frouwke

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Jeempie...wat gaaf zijn die knoopjes. En superleuk om ze te maken. Bedankt voor de tip.

    Groetjes, Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Jeetje wat is dit super leuk en ze zien er ook nog eens enig uit!!!!!

    xx Irene

    BeantwoordenVerwijderen
  18. ha Miranda,

    Sjonge, wat een supercreaties die knoopjes en die kaartjes erbij! Ik kijk mijn ogen uit zeg!
    Wat ontzettend leuk. Ellen zegt: bedankt voor de tip. Zo had ik het nog niet bekeken. Bij zoiets denk ik bij voorbaat dat ik dat niet kan...Het ziet er gewoon heel gaaf uit!
    groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Oooohh wat leuk Miranda. Dat ziet er helemaal gezellig uit. Liefs, Nicole

    BeantwoordenVerwijderen
  20. enig deze knoopjes op kaart
    dat wordt voor mij toch maar weer fimo kopen
    gr.agnes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een ontzettend leuk initiatief Miranda, ziet er tip top uit, creabea ben je in ieder geval hahaha, ik zou er niet op gekomen zijn, wie weet word je wel ontdekt op de markt. Dat zou toch geweldig zijn.
    Liefs van Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Miranda, wat gaaf zeg! Echt super leuk ziet dat eruit! Groetjes, Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Geweldig leuk! En idd een erg leuk project als je even niet weet wat je moet freubelen en toch lekker bezig wilt zijn. Dan kun je zodra je weer wel inspiratie hebt er gewoon makkelijk een knoopje bij plakken!
    Groetjes,
    Chantal

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat een enorm leuk idee! Krijg gelijk zin er aan te beginnen.
    Leuk ook hoe je die kaartjes maakt!
    Vind het echt gaaf!!
    Groetjes anja

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Oh wat leuk die knoopjes! Je kunt heel veel verschillende maken zelf. Leuk op die kaartjes!

    Groetjes Janny

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Heel heeeeeeel erg leuk.
    Ik maak ze wel eens van zelfhardende klei, maar volgens mij zijn ze van fimo klei veeeeel mooier.
    Leuk zo op die kaartjes.
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Lieve Miranda...

    wat snoeperig lief deze knoopjes...en die
    heb jezelf gemaakt ..ohhh...wat mooi meid!
    Ik wil dit ook maken..ik sta te trappelen...hahaha..
    Heel vaak gebruik ik knoopjes voor de jurkjes die
    ik maak..en nu kan ik ze ook zelf maken..super.
    En dan op die oude kaartjes..ja dat is pas een tof idee,
    en wat ontzettend lief dat je dit idee met ons deelt..

    Groetjes,
    Poppenjansje uit Wateringen (Marijke)

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Bedankt voor deze leuke tip, ga er iets mee doen maar dan anders, wist even niet wat ik met een restje moest doen.
    grtjs, Marfien

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Dat ziet er super leuk uit Miranda.
    Echt geweldig.

    Gr Leny Hempen

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Wat een prachtige knoopjes Miranda, supermooi gemaakt en heel leuk om ze op zo'n kaartje te bevestigen!
    Lieve groetjes, Berlinde

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Erg leuk gedaan, met fimo? Super! Het lijkt me ook veel ichter dan gewone zelfdrogende klei...even onthouden het lijkt me ook super op een kussen.
    Nog een fijne week, lieve groet Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Wat een schattige knoopjes van Fiom heb je gemaakt.

    Groetjes,Willy

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Wat een fantastisch leuk idee zeg! Ze zijn super mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat een gave knoopjes!! Leuk dat je daar een tutorial van hebt gemaakt, bedankt!!
    Groetjes Mary

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Hoi Miranda,

    ik vind je buttons prachtig, en het kaartje is superrr, wat een leuk idee, ik heb dat spul ook eens gekocht, toch maar weer eens opzoeken. je hebt gelijk hoor, borduren onder de parasol is heerlijk.
    zo zalig genieten hé!!
    groetjes Laura

    BeantwoordenVerwijderen
  36. Wat een leuke en schattige knoopjes! Of je ze zo in de winkel hebt gekocht!
    Liefs, Ingrid

    BeantwoordenVerwijderen
  37. wat vind ik dit moooooooooooooooooi
    het lijkt net echt vintage, zo mooi
    en je kaartjes waar ze opzitten zijn ook al zo mooi gemaakt
    dit komt dus ook weer op mijn to-do list te staan
    die wordt almaar voller
    nu de tijd nog om alles te maken

    groetjes anneke

    BeantwoordenVerwijderen